@pub
NOI COMPETENTE PENTRU NOI PROVOCARI IN DOMENIUL EDITORIAL

DESPRE PROIECT:
- Titlu Proiect: @pub – Noi competente pentru noi provocari in domeniul editorial
- Nr Contract: POSDRU/134/5.1/G/131159
- Axa prioritară: 5 – Promovarea măsurilor active de ocupare
- Domeniul major de intervenţie: 5.1 – Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare
- Beneficiar: Uniunea Editorilor din România
- Parteneri:
- Bemol Capital S.R.L.
- EU-ROM Training and Consultancy S.R.L.
- Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie — IRES
- Diastasi Training and Consulting Services SA, Grecia
- Buget: 2.168.339 lei
- Regiunea vizată: Bucureşti-Ilfov (urban)
- Durata de implementare: 18 luni
- Perioada de implementare: 01 aprilie 2014 – 30 septembrie 2015
SCOPUL PROIECTULUI:
Creşterea şanselor de integrare sau reintegrare pe piaţa muncii a şomerilor, de scurtă şi/sau lungă durată, inclusiv tineri, şi a persoanelor în căutarea unui loc de muncă din regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov printr-un program de măsuri integratoare şi inovatoare de ocupare în domeniul editorial.
OBIECTIVELE SPECIFICE:
o Elaborarea unei strategii regionale în vederea dezvoltării resurselor umane şi stimulării ocupării în domeniul editorial.
o îmbunătăţirea gradului de informare şi conştientizare a resurselor umane (270 de şomeri şi persoane aflate în căutarea unui loc de muncă) asupra oportunităţilor de angajare în domeniul editorial, inclusiv prin dezvoltarea unei reţele sustenabile de parteneriate cu organizaţii, instituţii şi companii care acţionează în sectorul vizat.
o Creşterea numărului de beneficiari de măsuri integrate şi inovatoare de ocupare a forţei de muncă din rândul şomerilor (inclusiv tineri şi de lungă durată) şi persoanelor în căutarea unui loc de muncă, în perspectiva începerii şi/sau dezvoltării unei cariere în domeniul editorial.
o Dezvoltarea abilităţilor de căutare şi identificare a unui loc de muncă precum şi de prezentare la interviuri în vederea ocupării unui loc de muncă pentru minimum 240 de membri ai grupului
o îmbunătăţirea abilităţilor, cunoştinţelor şi competenţelor a minimum 220 de membri ai grupului ţintă prin implementarea de măsuri de formare în vederea creşterii adaptabilităţii la cerinţele pieţei de muncă şi ocupării unui loc de muncă de către minimum 12,2% (27 persoane) din persoanele care finalizează programul de instruire în urma participării la bursa locurilor de muncă din
CUI NE ADRESAM:
Programele de formare profesională se adresează persoanelor aflate în cautarea unui loc de muncă sau care au statutul de şomeri (înregistraţi sau neînregistraţi), de preferat cu studii superioare, domiciliate în Bucureşti sau Ilfov, care doresc sa îşi dezvolte o cariera în domeniul editorial. In urma examenului susţinut la finalul cursurilor, se eliberează diplome recunoscute de către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârsnice şi de către Ministerul Educaţiei Naţionale.
GRUPUL ŢINTA AL PROIECTULUI:
- Persoane în căutarea unui loc de muncă: 110
- Şomeri, din care: 160
- Şomeri de lungă durată 90
- Şomeri peste 45 de ani 30
- Şomeri tineri 55
- Şomeri de lungă durată tineri 45
Având în vedere caracteristicile proiectelor cofinanţate din Fondul Social European prin intermediul POSDRU, fiecare participant trebuie să facă dovada apartenţei la grupul ţintă eligibil. Dovada eligibilităţii se face inclusiv prin declaraţie semnată pe proprie răspundere a persoanei vizate.
CONTEXTUL PROIECTULUI:
In societatea bazată pe cunoaştere, creativitatea joacă un rol preeminent, ceea ce determină ca sectorul industriilor creative bazate pe copyright să fie una dintre cele mai dinamice componente ale societăţii actuale. Industria editorială este cea de-a doua mare ramură din cadrul industriilor creative cu rol major în ceea ce priveşte contribuţia atât la PIB-ul european cât şi la cel românesc, ocuparea forţei de muncă şi productivitatea muncii. în ultimii ani piaţa editorială clasică a fost în permanentă restrângere datorită crizei economice, a dependenţei de reţele de distribuţie şi a subvenţiilor, şi în special de concurenţa venită din partea mediului electronic. Atenţia mediului editorial se îndreaptă în acest moment asupra dispozitivelor electronice (e-readere etc) ce permit distribuţia, stocarea şi citirea informaţiilor în format electronic, eliminând atât necesitatea tipăririi cât şi, prin distribuţia on-line, elaboratele şi costisitoarele lanţuri de distribuţie, crescând în acest mod competitivitatea industriei.
In plus, la nivel naţional, unul dintre obiectivele MEN este de a trece toate manualele în format digital astfel încât la 15 septembrie 2014 elevii să poată primi noile ebook-uri. Această iniţiativă a atras o serie de critici din partea industriei editoriale datorită imposibilităţii pregătirii noilor formate într-un termen atât de scurt printre altele şi din lipsa personalului calificat.
Soluţia adoptată prin acest proiect este de îmbunătăţire a competenţelor membrilor GT în vederea dezvoltării domeniului editorial în conformitate cu noile tendinţe ale pieţei prin participarea la programe de formare profesională în managementul proiectelor (editoriale) şi grafician PC (DTP), cursuri ce vor pune un accent deosebit pe cunoştinţe şi deprinderi necesare pentru adaptarea la noile tehnologii.
VALOAREA ADAUGATA A PROIECTULUI
Proiectul contribuie la pregatirea profesională în domenii relevante pentru sectorul editorial a unui număr de 220 de persoane, contribuind la creşterea numărului de persoane care beneficiază de formare
Prin livrarea unui număr de 35.200 de ore de trainmg’om, proiectul contribuie la creşterea numărului de ore de formare profesională pentru GT, precum şi la creşterea relevanţei pregătirii profesionale faţă de dinamica pieţei (managementul proiectelor editoriale şi convertirea produselor editoriale pentru mediul
Prin realizarea platformei de e-learning (ce va fi integrată în centrul de formare operată de beneficiar după terminarea proiectului) se va îmbunătăţi sistemul de formare profesională a profesioniştilor din domeniul editorial, punând în relaţie directă nevoile pieţei de muncă şi a potenţialilor angajatori şi nevoile de formare profesională a GT. In plus, calitatea formării se va situa la cele mai înalte standarde, garantată prin instruirea specială a formatorilor, dar şi prin corelarea conţinutului cu standardele internaţionale şi nevoile pieţei de muncă specifice.
Prin concentrarea atenţiei asupra unui domeniu inovator, ce îmbină tehnologii şi medii de comunicare noi, proiectul vizează creşterea competitivităţii forţei de muncă, inclusiv prin recunoaşterea formării
Prin metodele inovatoare de consiliere şi mediere proiectul contribuie la facilitarea integrării profesionale şi sociale a membrilor GT, în concordanţă cu aspiraţiile lor profesionale şi necesitatea pieţei muncii.
REZULTATE ANTICIPATE:
- 14 evenimente de informare a grupului ţintă organizate;
- min 270 de persoane din grupul ţintă informate cu privire la oportunităţile proiectului
- 11.520 de ore de consiliere / om (240pers *48h) implementare
- 35.200 de ore de formare / om (220 pers*160h) implementate
- Modul management de proiect editorial: 6 grupe * 20 pers * 160h
- Modul grafician calculator: 5 grupe * 20 pers *160h
- Asistenţă pentru ocuparea unui loc de muncă pentru 220 de persoane din grupul ţintă
- Minim 27 de persoane angajate (> 12% din grupul ţintă)
- Strategie de formare profesională elaborată şi implementată